Uzmanların twitter takipçi kazandırma tavsiyeleri

Twitter, facebook,  google pulus gibi Sosyal medya sitelerinde  'başarılı' olmak artık git gide  daha önemli ve değerli hal alıp, oldukça önemli bir konu olarak görülüyor. Hatta artık Twitter'da 'popüler' olmaya yardımcı olacak ipuçları ve püf noktaları vererek geçimlerini sağlayan sosyal medya uzmanları da var.
Bir ay boyunca onbinlerce tweet inceleyip, müşterilerine doğru sosyal medya yönetimi konusunda tavsiyeler fikirler veren Londra merkezli PeerIndex adlı firmada çalışan uzman Nick Tayllor da onlardan biri.

Taylor'a göre Twitter'da fenomen olmanın yolu en temel unsurlardan yani profil resimi, başlık fotoğrafı ve profil biyografisinden geçiyor.

"Üstüne basa basa kendinizle ilgili, kişisel bir şey seçin" diyor Taylor.

Aklınızda tutun, Twitter resimi çok küçük, dolayısıyla tüm yüzü gösteren bir fotoğraf, tüm vücudu gösteren bir fotoğrafa göre daha güzel görünür ve fark edilir.

"Hesap bilgilerinizde ne gibi konularla ilgili tweet atacağınızı belirtin., böylelikle ortak zevkleriniz oldugunda sizi takip edip etmeyeceklerine karar verirler diyor."

Twitter'ın yeni tasarımı, küçük profil fotoğrafının arka planına Facebook'ta olduğu gibi geniş bir fotoğraf koyma imkânı da sağlıyor. Bu yeni tasarımla birlikte ister kendi resminizi daha büyük kullanır, isterseniz ziyaretçilerinize ilgi alanlarınızla bağlantılı bir resim sunarsınız.
Twitter sayfanızın arka planındaki duvar kâğıdını da kişisel zevklerinize uygun seçmeniz, profilinizi daha çekici hale getirebilmektedir. Bu sizin yaratıcılığını kalmış.

'Bilgi, mizah, içerik
Pekı twitter hesap sayfanızdaki değişikliklerden sonra, insanları nasıl kendinize çekebilirsiniz?

 David Schneider, firmaların ve markaların Twitter'da daha etkin olabilmeleri için danışmanlık hizmeti sunan That Lot adlı firmanın kurucularından.

David Schneider, "En iyi tweetlerinizde şunlardan en az bir tanesinin bulunması gerekiyor: içerik, bilgi, mizah" diyor.

"Eğer bunların üçü de varsa, o zaman bu tweetiniz en çok paylaşılanlan tutulanlardan biri olur."

"Bilgi, insanların sahip olmak istediği şey. İçerik, 'sizi sahne arkasına taşıyorum' algısı yaratır, mizah da sanattır."

Tweet'lerde kullanılan dilin de önemli olduğunu düşünüyor david Schneider, "başarılı görülen kullanıcıların, tweetlerini de yakın bir arkadaşlarına e-posta atar gibi yazdıklarını" belirtiyor.

Sosyal medya uzmanı David Levin de Twitter kullananlaa şu altın tavsiyelerde bulunuyor:

Tweetlerinizi kısa tutun. Gerçekten ihtiyacınız yoksa, 140 karakterin hepsini kullanmak mecburiyetinde olduğunuz hissine asla kapılmayın. Araştırmalar, kullanıcıların daha kısa ve sevimli tweetleri tercih ettiğini gösterdi diyor.

Sürekli paylaşın devanlı olun. Haftalık Twitter bilmeceleri, soruları veya aylık Twitter röportajları' gibi devamlılık yaratan hesaplardan birikullananlara doğru kullanın. '@' işaretiyle başlayan tweetlerin yalnızca o kişi ve o kişiyle ortak takipçileriniz tarafından görüldüğünü unutmayın.

# ile başlayan etiketleri dogru kullanın igereğinden fazla sakın kullanmayın. Bu işaret doğru kullanıldığı zaman önemli sonuçlar doğurabilir, lakin gereğinden fazla kullanıldığında anlamsız ve rahatsız edici hale de dönüşür.

Retweet
Yorum Gönder